Cikkek listázása

Citroën C3 Picasso

A Picasso család

Szerző: Somogyi Kristóf

A Citroën Picassók története a Xsara Picasso megjelenésével indult. Akkoriban ezzel a gépkocsival az egyterűek egy újabb szegmensét nyitották meg. A nagy népszerűségnek örvendő típus azóta is kapható. Később kibővült a paletta a C4 Picassóval, majd a tavalyi évben bemutatták a C3 Picassót is.

A C3 Picasso a francia gyár válasza a Kia Soulra, a Nissan Note-ra és a Škoda Roomsterre. Jellegzetességük, hogy egy nagy dobozra lámpatesteket és orr részt tesznek. Az eredmény: nagy beltér, nagy belmagasság, nagy csomagtér. Ideális választás a családosok számára. Ezek az autók a legtöbbször inkább hasznosak, mit szépek. A C3 Picasso azonban mégis kitűnik a többi közül. Talán azért, mert a jármű alakja nem is kocka, hanem gömb. Nagy ívben lekerekített sarkok végig a kasztnin – tényleg szép.

A belső a már megszokott Citroën stílust hozza, sokkal nívósabban. Ha pedig hajlandóak vagyunk jobban belenyúlni a zsebünkbe és magasabb felszereltségű típust venni, akkor kifejezetten minőségi anyagokkal, kialakításokkal találkozunk.

A funkciójának is eleget tesz, hiszen három kamasz gond nélkül elfér hátul, és még a csomagjaiknak is jut mintegy 300 liternyi hely.

A motorpaletta egyelőre nem túlságosan széles, de ez még változhat a ráncfelvarrások során. 1,4-es és 1,6-os benzines 95, illetve 120 LE-vel, továbbá két 1,6-os dízel 90 és 109 LE-vel (ez utóbbiban változó geometriájú turbó kapott helyet).

Nem bivalyerősek tehát a motorok, de a célközönségnek úgysem száguldozásra van szüksége, hanem inkább alacsony fogyasztásra (min. kombinált: 5 l/100 km; max. kombinált: 9,2 l/100 km).

A szép, praktikus jármű a francia gyár új arculatát tükrözi. Azonban a régi Citroënek megbízhatatlanok voltak, és sajnos az újakról sem hallok túl sok jót.

Legfrisebb szám
Legfrissebb szám fedlapja
2010. június
Tartalom >>>