Cikkek listázása

Volkswagen Jetta

Limuzingolf

Szerző: Somogyi Kristóf

A Golf ötödik generációjából szinte minden fajtát kihoztak: kombit, limuzint, kabriót, egyterűt, talán csak terepjárót nem. A Golf limuzint a kezdetektől Jettának nevezi a gyár.

Golf arc, Passat hátsó – nagyjából így néz ki a Jetta kívülről. A Boránál hosszabb, de a Passatnál rövidebb. A Volkswagen formatervező mérnökei nem sokat gondolkodtak a kialakításon, semmi egyedi vonás nincs rajta. Miért is nem lehet akkor ezt is Golfnak nevezni?

A belső ugyancsak a Passat-Golf keverék terméke. Ha hátul ül az ember, úgy érezheti, hogy ez egy sofőrös autó, jó itt hallgatni a zenét, miközben lágyan úszik a jármű a betonon. Az utastér egyébként hermetikusan elzárja a benn ülőket a külvilágtól, se motor-, se szélzaj, se a forgalom robaja nem hatol be.

Ha sofőrként vagyunk az autóban, akkor egy jó fogású, könnyen tekerhető szervokormány és egy kényelmesen kapcsolható váltó fogad minket. A műszerfal a Golfból érkezett: ugyanolyan egyszerű és praktikus.

A csomagtér jó mély (527 liter), és német precizitásra vall, hogy jó széles a nyílása, így nagyobb csomagok is elhelyezhetők benne.

A motorpaletta nagyon széles (15 motorból 5 dízel), 102 LE-s a leggyengébb, 200 LE-s a legerősebb. aEzek a motorok „nagyon húznak”, maximális nyomatékukat percenként 3000-es fordulatszámnál adják le. Fogyasztásuk viszonylag alacsony, főleg a dízelmotoroké (bár 330 Ft-os gázolajárnál lehet, hogy ez nem sokakat érdekel). Nagyon csendesek, körülbelül 5000-es (!) fordulatnál bőgnek kicsit hangosabban.

Nem rossz tehát az autó, bár nem túl fantáziadús a formavilága. Akinek viszont egy megbízható, elegáns járműre van szüksége, és hajlandó egy kicsit többet költeni a járművásárlásra, annak megfelelő a Jetta.

Legfrisebb szám
Legfrissebb szám fedlapja
2010. június
Tartalom >>>