Cikkek listázása

Mazda 6

Változatlan recept

Szerző: Somogyi Kristóf

Egyik barátomnak van egy 1986-ban gyártott 626-os Mazdája, mely cikkünk főszereplőjének – egyik – elődje. Az az autó a maga korában felső kategóriásnak számított: ülésfűtés, 8-féleképpen állítható ülések, elektromos ablakemelő és egy erős, 2 literes motor. Ezeknek a funkcióknak csupán egy része működik már, hiszen az idő az autók fölött is eljár.

Kíváncsi lettem, vajon mit változtatott a gyár 22 év után az azóta 6-osra keresztelt járművön. Kívülről természetesen meglehetősen sokat. Sokkal áramvonalasabb lett, kerekebb idomokat kapott, megfelelve ezáltal a gyár marketingkoncepciójának (Zoom-zoom). Kicsit azt érzem a Mazdánál, amit a legtöbb japán autógyárnál is, hogy az európai piacot kívánják meghódítani, sablonokat átvéve a kontinens gyáraitól. Nem mondom azonban, hogy az új 6-osra – amely jelenleg szedán, sport és sportkombi kivitelben kapható – ez 100 százalékig igaz!

A belsőt eléggé eltalálták, a középkonzolon ízlésesen vannak elhelyezve az eszközök. Nem esnek pont kézre, de a kormányról úgyis minden állítható, s kék fény jelöli azt, amit éppen kezelünk. Azt viszont nem értem, hogy a kézifékkarnak miért kell ennyire kiemelkednie, és miért van az anyósüléshez közelebb. Hátul „elféreget” három 18 év és 70 kg alatti személy, de ez sem nevezhető családi autónak. A csomagtér mély, de nem magas – 519 literes.

A motorpaletta egyáltalán nem széles, egy darab 1,8-as és két 2,0-s, amiből az egyik dízel, továbbá egy 2,5 literes. Fogyasztásuk igen magas: 7 liter fölött vannak a benzinesek és 6 liter környékén a dízel. Ezzel egybevág, hogy a motorok igen magas fordulaton adják le teljesítményük maximumát.

22 évvel ezelőtt szinte ugyanezeket mondtam volna az akkori 6(26)-osról. A Mazda tehát nem változtatott a recepten.

Legfrisebb szám
Legfrissebb szám fedlapja
2010. június
Tartalom >>>