Nézőtér
Szerző: Nevelős Zoltán, Vajda Judit
A Rosetta és A fiú után a belga Dardenne fivérek (Jean-Pierre és Luc) újabb egyszavas, bibliai eredetű – A gyermek – címmel készítettek sokatmondó, mély értelmű alkotást. Csakhogy a film főhőse, a fiatal kora ellenére a börtönből frissen szabadult Bruno nem ismeri fel, hogy távollétében született gyermeke a megváltást hozhatná el számára. Az újszülött csecsemőt az anyjától elrabolva eladja, majd – mivel továbbra is kisebb-nagyobb lopásokból, rablásokból tartja fenn magát – további zűrökbe keveredik. Habár első hallásra úgy tűnik, a rendezőpáros bűnügyi történetet, thrillert alkotott, mi sem áll távolabb Dardenne-ék esztétikájától. A film visszafogottan, kevés vágással és igen szűkszavúan ábrázolja a bűnbe esett fiatalok (Bruno mellett a gyermek anyja, Sonia) sorsát. Művük így nem izgalmas, hanem megrendítő és drámai lesz.