Cikkek listázása

Peugeot 206

Az álló kisoroszlán

Szerző: Somogyi Kristóf

A 206-os típus a Peugeot legvásároltabb modellje, éppen ezért a modellfrissítéssel még várnak a francia gyárban. De egészen a 107-es megérkezéséig a legkisebb is volt, és ez is emelt népszerűségén. De vajon miért is ilyen sikeres? Mondhatjuk például azt, hogy az Európát jellemző egy gyermekes családoknak ez pont elég nagy. Esetleg a fiatalos lendület a vonzó, ami a kocsit jellemzi. Tény, hogy valóban alacsony áron hozzájuthatunk, s egy ifjú úrnak/hölgynek ez sokat jelent. A típusokból is mindenki megtalálja a neki megfelelőt: sportos (RC), nyújtott változat a családosoknak (SW), kabrió a fiataloknak (CC), illetve VAN a fuvarozóknak.

A belsőben rend uralkodik, minden a helyén van, és könnyen hozzáférhető. A műszerfalat alkotó anyagok minősége azonban hagy némi kívánnivalót maga után. Az alapváltozatban a „kínai” műanyag jut főszerephez, s csak jókora felárért kapunk valami bőrféleséget (hozzáteszem: az alapárért mást nem is érdemelünk). A beltér nagyságára nem lehet panasz egy gyermek esetén, többnél érdemes az SW változatot megvenni, s a csomagtér is ennek arányában változik 245-ről 313 literre. Csak a rend kedvéért: VAN – 1130 liter, CC – 175 liter.

A motor, hát igen... Egy ismerősöm vett egy 206-ost, és az első héten kétszer kellett a motor miatt szervizbe vinnie, ezután a 807-esével eljátszotta ugyanezt, de ebbe ne menjünk bele. Maradjunk annál, hogy a franciáknak nem a motor az erősségük. A paletta hatalmas (3 dízel, 5 benzines). A legkisebb 1,1, a legnagyobb 2,0 literes. A fogyasztásuk átlagosan 6–7 liter/100 km.

Összevetve tehát: aki beleszeretett, vegye meg. Akinek viszont ennyi pénzért megbízhatóbb gépkocsi kell, nézzen körbe a japánoknál vagy az olcsóbb németeknél.

Legfrisebb szám
Legfrissebb szám fedlapja
2010. június
Tartalom >>>