Cikkek listázása

Audi A2

A leggyengébb láncszem

Szerző: Somogyi Kristóf

2003. Ingolstadt, Audi-központ: „Ki kell találnunk valamit, hogy felvegyük a versenyt a Mini Cooperrel és a Mercedes A-osztállyal.” Valami hasonló mondat hagyhatta el az Audi főmérnökének az ajkát, amikor elhatározta, hogy megalkotják az Audi A2-est. Az Audi tehát betört a mini kategóriába, és mint később kiderült, nem nagy sikerrel.

Egy felmérés szerint a potenciális vásárlók 65 százaléka a külseje miatt nem veszi az A2-est. Ennyi pénzért a vevők inkább megveszik a sokkal szebb A3-ast. Az első lámpatestek egy teknőc tágra nyílt szemeit juttatják eszünkbe. A teteje – a teknőspáncél – viszont a napfénytető miatt jó kilátást és sok fényt biztosít az utasoknak. Érdekesség, hogy a négykerekű váza – egyedülállóan a kategóriájában – alumíniumból készül.

Sajnálatos módon ez az egyetlen típus, amihez nem lehet S-line tuningot kérni.

A belsőt a legegyszerűbb kialakítástól az egészen extráig lehet kiépíttetni, amelyeket belül a végtelenségig lehet fokozni, kívülre viszont egy kis hátsó szárnyon kívül semmi nem kérhető. Az autóba egyébként ugyanannyian férnek be, mint az egy számmal nagyobb jelzésű típusba, csupán itt szűkösebben. Tipikusan egyedülállóknak való autó, bár mint említettem, ugyanennyiért megvásárolható a nagyobb A3. A csomagtér 390 literes.

Ez az autó a motorpalettával tudna sikereket elérni, mert az A3-asénál csak kisebb motorokkal kapható (az A3-nál az 1,6-os a legkisebb). Az Audi A2 motorjai: 1,2 TDi-64 LE (3 liter/100 km); 1,4-75 LE; 1,4 TDi-90 LE; 1,6 FSi-110 LE.

Az eladási adatok tehát nem túl bíztatóak, az Audi nem is tervezi a típus további fejlesztését, így bátran állíthatjuk, hogy a négy karika közül az A2-es a leggyengébb láncszem.

Legfrisebb szám
Legfrissebb szám fedlapja
2010. június
Tartalom >>>