Cikkek listázása

Beszélgetés Drozdík Attilával

Derűsebb kontúrok pannonhalmi szemüvegen át

Szerző: Rábai László

Diákjai sok szép eredményt értek el már különböző kémiaversenyeken, jómaga pedig több szakmai bizottság tagja lett az elmúlt években. Drozdík Attilával, a Pannonhalmi Bencés Gimnázium tanárával arról beszélgettünk, hogy milyennek látja a kémiaoktatás helyzetét Magyarországon.
– Hogyan látja a kémiaoktatás helyzetét ma Magyarországon pannonhalmi szemüvegen keresztül?

– A kémiaoktatásban látható mai tendenciák mellett hazugság lenne azt mondani, hogy optimista vagyok. Egyre kisebb óraszámban tanítják a kémiát, s a tizedik évfolyamot követően csak az tanulja, akit konkrét továbbtanulási célok vezérelnek. Kívülálló, de önmagukat rendkívül hozzáértőnek tartó csoportok hadakoznak az „ismeretközpontúság” ellen, mintha eddig bárki, aki természettudományos tárgyat igényesen próbált tanítani, nem arra törekedett volna, hogy a lehető legkevesebb információ memorizálásával a lehető legigényesebb színvonalú gondolkodást és problémamegoldó készséget hozza ki diákjaiból. Alapismeretek nélkül azonban nincs tudás, a semmin nem lehet logikusan és kreatívan gondolkodni.

A teljes cikk >>>

Legfrisebb szám
Legfrissebb szám fedlapja
2010. június
Tartalom >>>