Cikkek listázása

Volkswagen Eos

Kabriómánia

Szerző: Somogyi Kristóf

Úgy tűnik, hogy az összes autógyárnak mániája lett a merevtetős kabriók megalkotása. Az olcsóbb, de egyáltalán nem rosszabb márkák közül először a Peugeot 206 CC váltott ki kisebb kab­riómániát. Aztán nem volt megállás: Nissan Micra CC, Opel Tigra CC… A legviccesebb próbálkozást a Citroën művelte Plurieljével, amelynek tetőtlenítése igen komoly fizikai munkát igényelt (igaz, ez nem nevezhető valódi merev tetőnek). Mostanra a VW sem bírta tovább, és létrehozta az Eost.

A gyár a Golf kabrió utódjának szánta az Eost, ám inkább a Polo-, illetve a Passat jellemzőit viseli. Az előbbi állítás elsősorban a lámpatestekre vonatkozik, ugyanis az autó méreteit valóban a Golftól örökölte. A külsőről nem érdemes sokat beszélni, inkább a lényegét nézzük az autónak: a tetejét, hiszen ezeknél a járműveknél általában a tető kerül a középpontban, a többi már csak körítés. Tehát a tetőszerkezet elég látványos módon hajtogatja fel magát, és úgy süllyed a csomagtartóba 25 másodperc alatt. A fejünk felett levő részben eléggé talányos módon egy napfénytetőt helyeztek el.

A belső volkswagenes: keményített, finom műanyagok, bőr sebességváltó. De az Eost kicsit sportosabbra csinálták: krómkeretes levegőbefúvók, sportosan kialakított pedálok, illetve hatalmas kilométeróra jellemzi. Hátul természetesen inkább csak két kisebb termetű személy fér el, azok is csupán lehúzott tető esetén. A lényeg azonban a kézifék mellett található krómkar, amivel a tetőt mozgathatjuk 20 km/h utazósebességig. A motorok közül az erősebbeket adták az Eoshoz, így a paletta: 2,0 FSI-150 LE; valamint a Golf GTI 200 LE-se, illetve az R32-es 250 LE-se. A motorok egy kicsit hangosabbak, de ez nem hátrány.

A kabriózás tehát jó dolog, csak sem városban, sem erős napsütésben nem ajánlott. Ám aki feltűnést szeretne kelteni egy nyári estén Siófokon, annak melegen ajánlom.

Legfrisebb szám
Legfrissebb szám fedlapja
2010. június
Tartalom >>>