Cikkek listázása

Interaktív tárlatvezetés általános iskolásoknak

Ezer év egy órában

A Pannonhalmi Főapátság már több mint ezer éve működő monostorként van jelen az ország életében, s különlegessége, hogy az ide érkező egy ma is működő, immár másfél évezredes életformába pillanthat be, nemcsak egy múzeumba lép be. Ez a kettősség, a múlt és a jelen találkozása, összefonódása kötelez arra, hogy a felnövekvő nemzedékkel megismertessük múltunk gyökereit, értékeinket. Ebben segít az a vizuális élményre épülő interaktív tárlatvezetés, amelyet általános iskolás csoportok részére szervez az apátság Pannonhalmán.
Az tanév utolsó két hónapjában (április közepétől június közepéig), illetve szeptemberben és októberben a Főapátságba érkező magyar látogatócsoportok többsége általános iskolai osztálykiránduláson részt vevő diák. A magyar látogatók mintegy 50 százalékát diákcsoportok teszik ki, ami évi 25–30 ezer diákot jelent.

Az elsődleges cél, hogy a diákok hiteles képet kapjanak a monostorról, legyen fogalmuk arról, hogy mi a feladata, jelentősége, szerepe Pannonhalmának az ország történelmében és napjainkban.

A gondosan összeállított program kifejezetten 7 és 14 év közötti diákoknak készült, melynek keretében a résztvevők korosztályuknak megfelelő film és interaktív eszközök (makettépítés, képes és teszt-feladatsorok) segítségével ismerkedhetnek meg a monostor építéstörténetével és az itt élő bencés szerzetesek közösségi életével. Különböző arányban lelhetők fel benne a vizuális és verbális elemek, így mindegyik korosztály megtalálja a számára érdekes és hasznos információt.

Ez a gyermekekhez közel álló, didaktikailag is gyermekbarát megközelítés segít, hogy maradandó emlékkel gazdagodjanak a diákok, amely kiváló kiegészítése lehet a történelemórákon megismert tananyagnak.

Módszertanilag abban igazodik a tárlatvezetés a korosztály világához, hogy először filmen nézik meg, amit később a valóságban láthatnak. Mindaz ugyanis, ami a filmen látható, befogadhatóbb a mai diákok számára, mint maga a valóság. Így ez a program először megteremti a látvány érdekességét, és csak ezután szembesíti a diákokat a konkrét látvánnyal.

A teljes cikk >>>

Legfrisebb szám
Legfrissebb szám fedlapja
2010. június
Tartalom >>>