Cikkek listázása

Hármasban szép az élet

Szerző: Somogyi Kristóf

A 3-as BMW mindig is nagy pénzt hozott a bajorok konyhájára; Nyugat-Európában is nagyon kelendő, akárcsak kicsiny hazánkban. Az ok nagyon egyszerű: a kategóriáján belül nem drága, visszafogottan vagány és megbízható. Talán ez is ihlette a kék-fehér márkát a frissítésre.

Új arculatot vett fel a Bayerische Motoren Werke, amit az új 7-esen is észre lehet venni. Jobban lekerekített vonalakkal dolgoztak – ez leginkább a lámpatesteknél vehető észre –, ugyanakkor megmaradt a tiszteletet parancsoló külső.

Az új 3-as nagyobb az elődjénél, s ez mindenképpen pozitív változás. Az eleje egy kicsit „Húzódj le!” kifejezést sugall, ez a szélesebb pofának és az első lámpatestek erős vonalainak köszönhető. A hátulja ugyanakkor nagyon szelíd, egy alacsonyabb kategóriás járművön is el lehetne képzelni. A féklámpák két fázisban működnek: átlagos fékezéskor normális fényerővel, erősebb pedálhasználatnál jobban világítanak, aminek a beszerelése a tengerentúlon kötelező.

A következő változatok (lesznek) kaphatók: négyajtós, touring (kombi) és kupé is.

A belső a szokásos BMW-sablon: 3 küllős kormány, analóg műszerfal, egybeépítve, felárért rendelhető LCD-kijelzővel stb. A kezelőszervek középen, egészen magasan találhatók, így könnyű a működtetésük. Az iDrive-os típusokban kevesebb kezelőszerv van, mivel ott egy műszerrel irányíthatjuk az autó különböző funkcióit. Az utastér hatalmas, négy felnőtt fejedelmi kényelemben részesül.

A motorpaletta: 320i-150 LE, 325i-210 LE, 330i-258 LE, 320d-163 LE. A motorok erősségére tehát egy rossz szavunk nem lehet. Ezek átlagosan 7 litert fogyasztanak 100 kilométeren; a végsebessége pedig egyiknek sincs 220 km/h alatt, illetve 250 km/h fölött, hiszen rendes német autómárka lévén leszabályozó van benne.

A BMW 3-asnak nem ártott az újítás, sőt így már olcsóbban is hozzájuthatunk ahhoz a bizonyos 7-es BMW-s érzéshez.

Legfrisebb szám
Legfrissebb szám fedlapja
2010. június
Tartalom >>>