Fiataloknak
Eljöttünk, hogy hódoljunk neki!
Mintegy 345 000 fiatal jelentkezett már a Kölnben megrendezendő XX. Ifjúsági Világtalálkozóra, amelyre augusztus 11. és 21. között kerül sor. Matthias Kopp, a rendezvény német szervezőirodájának munkatársa elmondta: a fiatalok 70%-a európai. A legtöbben Franciaországból, majd Spanyolországból és Olaszországból adták le jelentkezésüket. A regisztráltak 16%-a az Egyesült Államokból, 5%-a Ázsiából, 4%-a Latin-Amerikából és 2,5%-a Afrikából érkezik majd Kölnbe. A találkozón mintegy 3500 magyar fiatal vesz részt.
„Beugró” teszt
Mozireklám a világtalálkozóra
Németország-szerte vetítik azt az ifjúsági világtalálkozót beharangozó mozireklámot, amelyet két müncheni fiatalember készített. A szoftverfejlesztő Helmut Spethling és az építész Stefan Arnoldi egy 35 másodperces reklámot állított össze, amelyben a korábbi világtalálkozókról is láthatók képek. A reklámfilm vége pedig Kölnbe invitálja a nézőt. A profin elkészített filmet a mozik térítés nélkül vetítik több mint 40 városban. „A reklámnak az az üzenete, hogy van, ami fontosabb a fagyinál, a hamburgernél, az alkoholnál vagy a cigarettánál” – mondja Arnoldi. A spot elsősorban a 16 és 25 év közötti fiatalokat szólítja meg. Az építész akkor fogott neki Spethlinggel a terv kidolgozásához és megvalósításához, amikor azt tapasztalta, hogy sok német fiatal még csak nem is hallott a világtalálkozóról.
A „névjegykártya”
A világtalálkozó logója a rendezvény „névjegykártyája”, amely képileg foglalja össze a találkozó tartalmi és pasztorális céljait.
A kereszt. Az ifjúsági világtalálkozó központja a Krisztussal való találkozás. A piros szín szimbolizálja Isten szeretetét, Krisztus szenvedését a kereszten és a világon. A kereszt a keresztény remény és a Krisztusban való megváltás központi jele, mely nagyobb a szenvedésnél. A XX. Ifjúsági Világtalálkozó mottójában („Eljöttünk, hogy hódoljunk neki”; Mt 2,2) világossá válik, hogy a keresztények a kereszt felé fordulnak, Jézus Krisztust szemlélik, és hozzá, a Megfeszítetthez és Feltámadotthoz imádkoznak.
A csillag. A csillag az isteni vezetést szimbolizálja, és tájékozódási pont is egyben. A bibliai hagyomány szerint a napkeleti bölcseknek, a három királynak a csillag mutatta az utat Jézushoz, a betlehemi istállóhoz. Ahogy akkor a bölcseket vezette a csillag, úgy szeretné ma a világ ifjúságát Isten házához vezetni.
A csóva. A csóva megmutatja a csillag útját: Fentről, Istentől jön, közben áthatol a mi földi világunk szűkös horizontján. Az arany szín Isten mennyei színére emlékeztet, mely megvilágosítja a világ sötétségét. A csóvával ábrázolt csillag világszerte a karácsonyi ünnepet, az epifániát, az Úr eljövetelét szimbolizálja.
A tornyok. A két torony a sokféle német templomot, de főképp a kölni dómot jelképezi, amelyben évszázadok óta tisztelik a három királyokat. A dóm piros színe összeköti a templomot a kereszttel: az egyház és Jézus egymástól elválaszthatatlan. Az egyház és a bibliai hagyomány által van Jézus jelen a világ történelmében.
Az ív. Az elliptikus ív stilizált C betűként egyrészt Krisztust, másrészt az egyház egyetemes közösségét jelképezi (Communio). Isten védő ölelését ábrázolja: az ég, Isten kegyelme körülöleli és magába zárja az egyházat és az egész világot. Ezt jeleníti meg az ív kék színe is. Az ív alsó, tartó része a Rajnával és egy hajóval kapcsolatos képzettársításokat hív elő. A hajó az egyház szimbóluma és az isteni segítségnyújtás jele Noé bárkájánál. Az ív kékje a vizet jelképezi, és egyben a keresztvízre mint az újjászületés szimbólumára utal.