Cikkek listázása

A harmadik generációs Opel Astra

Csillagos ötös?

Szerző: Somogyi Kristóf

Az astrum latin szó azt jelenti, hogy csillag. Az Astra elnevezése nyílván in­nen ered. Ha az eladási adatokat és a nép­szerűséget nézzük, az Astra valóban csillagként tündököl. Elérkezett tehát az, amire annyian vártunk: az Opel Astra C.

A külső eltér az eddigi modellekétől. A megnövekedett lámpatestek egészen új formát kaptak, s kifejezetten szépek. A kocsi elölről nézve nőiesen szólva „aranyos”. Az autó kívülről kicsinek tűnik, pedig nem az, a hátsó ablak viszont tényleg kicsi, nem lehet jól kilátni rajta. A külső anyagok jobbak lettek, erősödött a kasztni. Jómagam a tükrökbe integrált irányjelzőt hiányoltam, amely ma már a Golfban is megtalálható. A karosszériaváltozatok a következők: kombi, háromajtós, kabrió, ezek nagyjából a nyárra érkeznek hazánkba. Érdekesség, hogy nem lesz négyajtós változat.

A belső tér hatalmas. A csomagtér 350 literes, amely szintén nem mondható kicsinek. Az anyagok ellenben nem fejlődtek, nem lettek jobbak; a bőrülések nem minőségiek, a faberakások elég gyatrák. A kormány fogása elfogatható, a középkonzol jól el lett találva, a váltó alakja viszont csúnya, a váltóút hosszú, tehát a váltás fárasztó, hacsak nem rendelünk magas felár ellenében Easytronic váltót (amely pöccintésre működik). Ami ellenben vonzó: rengeteg olyan extrával rendelkezik az Astra, melyet csak a felsőkategóriás autóknál lehet kapni: kanyarkövető fényszóró, a gumi abroncsnyomását figyelő rendszer stb.

A motorpaletta elég szegényes. A legerősebb modell a 2 literes, turbós 200 LE-s változat. Az egész paletta 80-tól 200 lóerőig terjed, ebből az 1,9-es 150 LE-s változat dízel (CDTi), és lesz egy 1,6-os gázüzemű is (CNG). Ezek fogyasztása átlagosan 6l/100 km, a végsebességük kb. 190 km/h, a gyorsulásuk 100 km/h-ra 14 másodperc.

Összességében tehát az Astra nem rossz autó, de azért a csillagos ötösért még van mit tanulnia.

Legfrisebb szám
Legfrissebb szám fedlapja
2010. június
Tartalom >>>